Με τις καλύτερες προοπτικές θα διεξαχθεί ο τελικός του Πρωταθλήματος Αναβάσεων αφού στις 21-22 Οκτωβρίου θα δούμε 55 συμμετοχές στην καλύτερη Ανάβαση Καστανιάς! Ευχαριστούμε τους οδηγούς που δήλωσαν και θα χαρούμε να τους δούμε στη μεγαλύτερη ανάβαση της Βορείου Ελλάδας με μήκος 5 χλμ. με σύμμαχο τον θαυμάσιο καιρό αυτής της περιόδου. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι στον αγώνα θα δούμε φετινούς Πρωταθλητές που έρχονται καθαρά για την οδηγική ευχαρίστηση και τον κόσμο που αναμένεται να γεμίσει τις πλαγιές.
Το προηγούμενο τριήμερο, 7 - 8 - 9 Οκτωβρίου, διεξήχθει στη Λευκωσία το Cyprus International Event, ενας αγώνας τηλεκατευθυνόμενων αυτοκινήτων off road κλίμακος 1/8 που γιόρταζε χθές τα 10 χρόνια διεξαγωγής του! Χωρίς να είναι ενας πολύ μεγάλος διεθνής αγώνας, έχει μια αίγλη, αφού παίρνουν μέρος οδηγοί απο διάφορες χώρες και διοργανώνεται πλέον για πολύ καιρό με επιτυχία. Τα μοντέλα αυτά είναι με καύσιμο, έχουν εξωπραγματικές επιταχύνσεις και ταχύτητα και διαθέτουν όλες τις δυνατότητες ρύθμισης ενός κανονικού αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου τιμήθηκαν για την άψογη συνεργασία και την υπέρμετρη προσφορά στην σωστή και ασφαλή διεξαγωγή του χρυσού επετειακού 50ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. η Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκιδικής, η Τροχαία Πολυγύρου, το Αστυνομικό Τμήμα Αρναίας, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Πολυγύρου, το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Αρναίας και ο Δήμος Πολυγύρου.
Ο Παναθηναϊκός αναδείχθηκε πρωταθλήτρια ομάδα των ανδρών και ο ΠΕΣΑ Αστέρας των γυναικών, στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα ποδηλασίας πίστας Elite που ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο ΟΑΚΑ. Τις πρώτες τριάδες συμπλήρωσαν ο Κρόνος Νίκαιας και ο ΠΟ Πατρών στους άνδρες και οι ΑΟ Θησέας και Κρόνος Νίκαιας στις γυναίκες.
Ο Στέλιος Φαραντάκης απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι αποτελεί το μέλλον της Ελληνικής ποδηλασίας δρόμου. Μετά από μια σπουδαία κούρσα κατέκτησε την 13η θέση στους Νέους U-23 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που διεξάγεται στο Μπέργκεν της Νορβηγίας, στην κούρσα της αντοχής, των 191χλμ, με συμμετοχή 180 αθλητών. Μια κούρσα που έγινε σε μια πολύ τεχνική διαδρομή με κρύο και με συνεχή βροχή. Να σημειώσουμε μάλιστα ο 22χρονος πρωταθλητής μας ταξίδεψε στην μακρινή Νορβηγία με αποκλειστικά δικά του έξοδα, λόγω της εξαιρετικά δύσκολης οικονομικής κατάστασης της Ομοσπονδίας.
Με εντυπωσιακό τρόπο ξεκίνησε στο ΟΑΚΑ, στο Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ποδηλασίας πίστας Elite ανδρών και γυναικών. Με δυνατές μάχες σε όλα τα αγωνίσματα και σπουδαίο θέαμα. Ο Παναθηναϊκός ήταν ο νικητής στο ομαδικό πουρσουΐτ ανδρών με τους Χρήστο Βολικάκη και Ζαφείρη Βολικάκη στην τετράδα, μαζί με τους Τάσο Κουρμπέτσο και Παναγιώτη Χριστόπουλο. Τα αδέλφια Βολικάκη, έκαναν το 1-2 (χρυσό και αργυρό) και στο σκρατς, ενώ στα 200μ. των ανδρών πρώτος ήταν ο Νίκος Παγώνης του Κρόνου Νίκαιας.
Ανάβαση Καστανιάς που διεξάγεται στις 21-22 Οκτωβρίου 2017 θα είναι και φέτος ο μαγνήτης των Αναβάσεων στη Βόρεια Ελλάδα αφού αποτελεί τον 8ο και τελευταίο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος ενώ προσμετράει και στο Κύπελλο Αναβάσεων Βορείου Ελλάδος. Σκοπός της διοργάνωσης είναι να προσφέρει ένα άρτιο αγώνα για οδηγούς και θεατές που θα αποτελέσει γιορτή για το κλείσιμο του Πρωταθλήματος αφού εδώ και δύο χρόνια έχει αποσπάσει τα καλύτερα σχόλια για τη διαδρομή και τη φιλοξενία της κοινότητας Πολυμύλου.
Η καθιέρωση της «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ» (16 - 22 Σεπτεμβρίου), με κορύφωση την «ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ», στις 22 Σεπτεμβρίου, έχει ως στόχο την ανάδειξη της αναγκαιότητας περιορισμού της χρήσης των αυτοκινήτων, τουλάχιστον εντός των αστικών κέντρων και την ενθάρρυνση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε 16-17 Σεπτεμβρίου αθλητές και κριτές της Λέσχης Αυτοκινήτου Βέροιας συμμετείχαν στο 50ο Ραλι Δ.Ε.Θ. Ο Κίτσος Σπύρος αθλητής της Λέσχης με συνοδηγό τον Παναγόπουλο Κώστα και ένα Peugeot 106 S16, κατόρθωσαν να ανέβουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου αφού τερμάτισαν 1οι στην κατηγορία C6. Την 3η θέση στο ίδιο βάθρο κατέκτησαν οι Ζάχος Στέργιος και Γκαζγάζης Παναγιώτης αθλητής της Λέσχης Αυτοκινήτου Βέροιας, με ίδιο αυτοίνητο, Peugeot 106 S16.
Ο καιρός καλοκαιρινός, πέραν του δέοντος ζεστός, οι θεατές πολλοί και ενθουσιασμένοι για το γεγονός, πικραμένοι όμως για τον αριθμό των συμμετοχών. Τα πληρώματα, οι ήρωες κάθε αγώνα, δεν έδωσαν την μάχη απλά με αξιοπρεπώς αλλά με σθένος αντιμετωπίζοντας κάθε αναποδιά με χαμόγελο. Η οργάνωση με 100+ ανθρώπους διασφάλισε την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα χωρίς περιθώρια αμφισβήτησης. Ήταν επετειακό, εορταστικό με την μέγιστη δυνατή προβολή και αναμφίβολα ένας αυθεντικός χωρίς εκπτώσεις αγώνας, ο οποίος καταχωρήθηκε στην ιστορία και τις μνήμες όλων μας ως το χρυσό 50ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Επιπλέον έγινε ιδιοκτησία όλων όσων το στήριξαν άμεσα ή έμμεσα, λίγο ή πολύ, προβάλλοντάς το, καλύπτοντας μέρος των εξόδων, χειροκροτώντας τα πληρώματα ή συμμετέχοντας σε αυτό.
Χωρίς ανταγωνισμό και με την διαφορά, όπως ήταν αναμενόμενο, να υπερβαίνει το λεπτό τελείωσε για τους Τσολακίδη – Δήμο η πρώτη ημέρα στο Skoda Fabia R5. Τους πρώτους ακολουθούν με Mitsubishi Lancer Evo 8 οι Καλούδης – Τοπούζης οι οποίοι όμως νιώθουν τους Αλυγιζάκη - Χατζηδάκη με Mitsubishi Lancer Evo IX να τους ακολουθούν παρά πόδας. Οι Αγγλόπουλος – Σαρητσόγλου με Mitsubishi Lancer Evo VI βρίσκονται στην 4η θέση γενικής αφού οι Καραβασίλης – Καρλίωτης με Honda Civic Type R και Μπρόζος – Βογιαντζής με Citroen ZX Kit Car δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την δεύτερη ειδική διαδρομή της πρώτης ημέρας λόγω μηχανικής βλάβης.
Νότια Πύλη της Δ.Ε.Θ., η εκκίνηση έχει στηθεί, η γραμματεία και η τέντα για τους καλεσμένους επίσης, κάποιες τελευταίες λεπτομέρειες που αφορούν στην οργάνωση του χώρου και το χρυσό επετειακό 50ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. είναι έτοιμο να υποδεχθεί τα αγωνιστικά συνοδεία των πληρωμάτων για να περάσουν τεχνικό έλεγχο. Δίπλα από τους επισήμους το μονοθέσιο της ART Aristotle Racing Team του Α.Π.Θ. προσελκύει όπως κάθε χρόνο τα βλέμματα των επισκεπτών. Οι χορηγοί «στήνουν» τις τέντες τους και όλα κυλούν ομαλά και απροβλημάτιστα.
Με το ενδιαφέρον να αυξάνεται ημέρα με την ημέρα πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου η καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου του 50ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στο συνεδριακό κέντρο «Νικόλαος Γερμανός». Σε μια ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα από εκπροσώπους του ειδικού τύπου και όχι μόνο, την συνέντευξη προλόγισε ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του 50ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. κ. Σταύρος Μαράτος κάνοντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή του αγώνα από το 1966 έως και σήμερα.
Το Ράλλυ Δ.Ε.Θ., αγώνας που προσμετρά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, του οποίου οι ειδικές διαδρομές αποτελούν την αφρόκρεμα των ασφάλτινων αγώνων στην Ελλάδα, ο μακροβιότερος μετά το Ράλλυ Ακρόπολις, ο αγώνας τον οποίο έχουν τιμήσει τα καλύτερα ονόματα που έχουν κάτσει ποτέ σε αγωνιστικό μπακετ και για τον οποίο μιλάει κάθε φορά που διοργανώνεται ολόκληρη η Ελλάδα, γιορτάζει τα 50 χρόνια ύπαρξής του.
Με την καταστροφική μπόρα του Σάββατου να έχει περάσει ανεπιστρεπτί ,ευτυχώς χωρίς ζημιές, η Αυτοκινητιστική Λέσχη Πτολεμαΐδας με την βοήθεια των συμμετεχόντων αθλητών και τους θεατές που τίμησαν με την παρουσία τους τον αγώνα, διοργάνωσε επιτυχώς τον 4ο γύρο του Κυπέλλου Αναβάσεων Βορείου Ελλάδος. Στην στεγνή και καθαρή ειδική διαδρομή των 4,5 χλμ. ανηφόρισαν πειθαρχημένα πολλοί θεατές οι οποίοι παρακολουθήσαν ένα μουδιασμένο ξεκίνημα που ίσως να οφείλεται στην μη διεξαγωγή των δύο χρονομετρημένων δοκιμαστικών σκελών την προηγουμένη. Αποζημιώθηκαν όμως στο δεύτερο σκέλος όπου σχεδόν όλοι οι αγωνιζόμενοι έκαναν 2 και περισσότερα δευτερόλεπτα ταχύτερο χρόνο από ότι στο πρώτο πέρασμα.
Ξεκίνησαν στην ώρα τους, ο λόγος για τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, με την θερμοκρασία να είναι ιδανική και τον καιρό να κάνει παιχνίδια εναλλαγής ήλιου και αραιής συννεφιάς. Ένα αεράκι έδιωχνε την αναμενόμενη για την περιοχή καταιγίδα και τα αγωνιστικά άρχισαν ένα μετά το άλλο να ανηφορίζουν χωρίς προβλήματα την ειδική διαδρομή, μάλιστα ο Νίκος Τσιφούτης οδήγησε την BMW Ε30 πλαγιολισθαίνοντας ως την κορυφή. Ο Δημήτρης Μπατσάρας εκκίνησε τελευταίος το πρώτο σκέλος των δοκιμαστικών περνώντας τα «Κ» με ψιλή βροχή. Ο υπολειπόμενος Αχιλλέας Μποχώρης δεν μπόρεσε να εκκινήσει επειδή χρειάστηκε να αλλάξει ημιαξόνιο στο «ντριφτάδικο» Audi A4.